Účinkující
Vše
  • Všechny
  • 2014
  • 2013
  • 2012
  • 2011
  • 2010
  • 2009
  • 2008
  • 2007
  • 2004
  • 2003
  • 2002
  • 2001
  • 2000
  • 1999
  • 1998
  • 1997
  • 1996
  • 1995
VŠE| A| B| C| D| E| F| G| H| CH| I| J| K| L| M| N| O| P| Q| R| S| T| U| V| W| X| Y| Z

Lynne Arriale Trio (USA)

Fotografie není k dispozici

Členové kapely

Steve Davis (bicí), Lynne Arriale (piano), Larry Kohut (kontrabas)

Web

Historie/Popis

Ve třech letech si začala Lynne Arriale hrát na dětském plastikovém klavírku první vlastní melodie. Po několika měsících už ji rodiče sehnali učitele hry na piano. Byla ale vychována adoptivními rodiči a teprve později se dozvěděla, že její matka byla profesionální jazzová zpěvačka. Potom si uvědomila odkud pramení její cit pro melodii. Narodila se v Milwaukee,klasickou hudbu, klavír a kompozici, studovala na Wisconsin Conservatory of Music, kde také absolvovala. Arriale hrála klasickou hudbu do svých dvaceti let. Získala tu skvělou techniku a cit pro tón srovnatelnou s takovým klavírním velikánem jako je Oscar Peterson. Pak ji ale zaujala improvizace a plně se přiklonila k jazzu. Výzvou ji byla možnost kombinovat hraní a kompozici současně, tvořit hudbu přímo na místě, na jevišti před posluchači. Velký vliv na Lynne měla i tvorba Keithe Jarretta, má podobně citlivý přednes a velké melodické cítění. Ovlivněna klasickým studiem snaží se jako klasičtí klavíristé prožít každou melodii. V osmdesátých letech se přestěhovala do New Yorku, kde se stala vyhledávaným sidemanem. Kolem roku 1992 začala hrát vlastní hudbu s vlastním jazzovým triem, jako sólista si vyvinula vlastní charakteristický zvuk. Lynne Arriale je víc než jenom další dobrá americká jazzová klavíristka. Jedna z mála hudebníků, kteří jsou schopni proniknout pod povrch hudby a najít její vnitřní smysl. Její vyhraněný vkus se projevuje širokým výběrem hudebního materiálu, se kterým pracuje: funky, gospel, latina, groovy nebo poetické balady. Její klavírní trio bývá srovnáváno se slavnými trii Keitha Jarretta, Billa Evanse a Ahmada Jamala. Podobně jako u nich se trio stává jakousi buňkou komunikace na jevišti. Lynne Arriale patří mezi deset nejlepších jazzových pianistů současnosti. Žádný americký klavírista nezanechává na jevišti v posledních letech takový dojem jako Lynne. Zaujímá zasloužené místo po boku Breda Meldaua a Jacky Terrasona, zástupců nové klavírní jazzové generace. Kromě vlastních kompozic pracuje Lynne s tématy od George Bernsteina, dua Lennon - McCartney a Theloniouse Monka. Říká:“ Nezáleží na tom kdo skladbu napsal, ale jaká je její kvalita. Širokým výběrem repertoáru můžu zapůsobit na větší množství lidí. Pro diváka je zajímavější když může sledovat co se děje s jeho oblíbenou skladbou. Není pro mě nic důležitějšího než kontakt s publikem. Každý koncert může být jiný“. Od začátku je Lynne Arriale hudebníkem, který plně žije svojí hudbou. Kritici z Downbeatu, Jazz Times, JAZZIZ a novináři ve Státech, v Británii a v kontinentální Europě ji vysoce cení. Její expresivita, melodičnost a virtuosita jí vynesly první cenu na Great American Jazz Piano Competition (1993). Natočila svůj debut album The Eyes Have It s vlastními aranžemi standardů Yesterdays, My Funny Valentine, Witchcraft a My Man's Gone Now. V roce 1995 Lynne s triem natočila When You Listen, které obsahuje unikátní aranžmá How Deep Is the Ocean, Bess You Is My Woman Now a dalších other standardů a vlastních originálů. Následující alba Lynne Arriale Tria jsou nahrávky With Words Unspoken, A Long Road Home, Melody a Live at Montreux. Její trio působí již deset let. Natočilo osm alb.V roce 2002 zvítězilo v New Yorkeru album Inspiration. V německu bylo Inspiration oceněno jako nejlepší CD roku 2002. Album Arise zvítězilo v top padesáti jazzových alb časopisu Jazz Week 2003. Lynne hrála na Spoleto Arts Festival, v Kennedy Center, N.Y.C.´s Jazz Standard, na festivalech v Montrealu, v Edinburgu, etc. V letech 2004 - 5 plánuje několik turné, která zahrnuje velké evropské a americké, anglické a kanadské festivaly včetně dvou koncertů na Monterey Jazz Festivalu. Lynne také jazz vyučuje. Vede mistrovskou třídu v Monk Institutu v Aspenu (Colorado). Larry Kohut pochází z Chicaga, kde také hrál s většinou místních kapel. Účinkoval jako sideman s řadou slavných světových jazzových muzikantů - Randy Breckerem, Ed Thigpenem, Paulem Smokem, Clarkem Terrym, Von Freemanem, Paulem Werticem, Steve Turrem, Kenny Wernerem, Ramsey Lewisem, Barry Manilowem, Michaelem Breckerem, Vinnie Calliutou, Larry Coryellem, Davidem „Fathead“ Newmanem a Hankem Crawfordem. Bubeník Steve Davis se narodil v Santa Barbaře v Californiia (1958), hrál s takovými jazzovými esy jako jsou Richie Beirach, Bill Evans, David Liebman, Walt Wiskopf, Pat LaBarbara, John Patitucci and Lynne Arriale. Členem jejího tria je již osm let. Davis natočil kolem sedmdesáti alb (tři jsou vlastní projekty) s umělci jako Walt Weiskopf, Conrad Herwig, Richie Bierach, Bill Evans, Kenny Werner, Tim Hagans, John Pattitucci, Manfredo Fest and Andy Laverne. Je respektovaným pedagogem, napsal šest knih o výuce hry na bicí nástroje. Působil na jazzových dílnách Aebersold Jazz Clinics od roku 1982, na Thelonious Monk Institute, a jako jazzový profesor na Berlínské konzervatoři. Pořádá jazzové dílny různě po světě. Ve vlastním studiu natočil přes sto jazzových alb.